سوءاستفاده‎های رئیس مجلس شورای ملی، عبدالله ریاضی، از بودجه مجلس


23 فروردين 1400


به: 322                                                                         تاریخ: 27 / 4 / 50
از: 20 ﻫ 22                                                         شماره: 26165 / 20 ﻫ 22
 

موضوع: مهندس ریاضى رئیس مجلس شوراى ملى

 در بین کارمندان مجلس شوراى ملى شایع شده که آقاى مهندس ریاضى ساختمانى در صاحبقرانیه درست کرده که بیشتر هزینه آن ساختمان را از پول مجلس پرداخت نموده است. چون معمار آن ساختمان یک نفر اصفهانى می‌باشد که هم خانه رئیس مجلس را می‌سازد و هم ساختمان مجلس شوراى ملى را. رئیس تدارکات مجلس به نام بهاءالدین شریعتمدارى که کارمند درستکارى می‌باشد مانع شده که اسناد هزینه خانه رئیس مجلس به حساب هزینه‌هاى ساختمانى مجلس شوراى ملى منظور شود لذا اخیراً به دستور رئیس مجلس به موجب ابلاغ شماره 2900 /  ک ـ 14 / 4 / 50 به مشارالیه 3 ماه مرخصى داده شده تا تعیین جانشین وى ناصرآبادى که مورد توجه مهندس ریاضى می‌باشد سرپرستى تدارکات مجلس را عهده‌دار خواهد بود.
نظریه شنبه: رئیس تدارکات مجلس آقاى شریعتمدارى شخصى است درستکار و امین که متولى موقوفات مرحوم رستم‌آبادى می‌باشد در بین کارمندان شایع شده چون حاضر نشده اسناد خانه رئیس مجلس را به حساب ساختمان مجلس منظور نماید یعنى هزینه ساختمان را از بودجه مجلس پرداخت نماید لذا مهندس ریاضى ناراحت شده و دستور برکنارى وى را داده است.
نظریه یکشنبه: این شایعات امروزها در بین کارمندان شنیده می‌‌شود و چون شریعتمدارى کارمندى است درستکار و جدى از موضوع عوض شدن وى کارمندان اظهار نارضایتى می‌نمایند ولى در مورد مهندس ریاضى احتیاج به تحقیق بیشترى دارد.






منبع: رجال عصر پهلوی، عبدالله ریاضی به روایت اسناد ساواک، صفحه 299، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1384


 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.