نقش زنان در بیداری مردم مسلمان ایران


29 آبان 1397


از: سازمان اطلاعات و امنیت بوشهر                                     تاریخ: 11 / 2 / 37

به: ریاست شهربانی استان بوشهر                                       شماره: 7221 / ه‍ 1

خانمی به نام انصاری[1] که به دعوت شیخ ابوتراب عاشوری به بوشهر آمده و در حسینه تل کوتی برای بانوان سخنرانی مذهبی می‌نماید. ضمن سخنرانی، مطالب تحریک‌آمیزی درباره سینما فانوس عنوان و اظهار داشته است این لانه فساد مجدداً باز شده است.

ملاحظات: جهت اطلاع و هرگونه اقدام مقتضی.

رهبر عملیات- رومی 11 / 2 / 37

رئیس بخش امنیت داخلی- فریدونی

روحانیون افراطی 137-1-7-312

*****

از: ا.ض وابسته به پایگاه ششم شکاری                                    تاریخ: 13 / 2 / 2537

به: ریاست سازمان اطلاعات و امنیت استان بوشهر           شماره: 222-10 / 06-507

موضوع: سخنران مذهبی خانم انصاری

خبر رسیده حاکیست مدتی است خانمی به نام انصاری که سخنران مذهبی می‌باشد از شهرستان قم به بندر بوشهر آمده و در مساجد شهر بوشهر برای مردم سخنرانی می‌کند و د رعصر روز 3 / 2 / 2537 در مسجد تلکوتی که در حوالی خیابان فرودگاه بوشهر می‌باشد ضمن سخنرانی برای مردم از شهید شدن جوانان در راه دین صحبت می‌نموده و مرتباً مردم را تحریک می‌نموده که پسران و دختران خود را مثل کسانیکه در واقعه اخیر قم شهید شدند باید شهید کنید تا دین و ایمان ملت پایدار بماند.

ارزیابی خبر: قابل تحقیق و بررسی است.

ملاحظات:

144 ثبت گردید. 17 / 2

روحانیون افراطی

137-71-312

 


[1] . خانم عذرا انصاری متولد سال 1329 در داراب و ساکن قم، در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه همسرش حجت‌الاسلام شیخ عبدالرحمن انصاری به شهرهای بوشهر، بندرعباس و آبادان جهت تبلیغ و ایراد سخنرانی‌های سیاسی مسافرت می‌نموده است. در زمان حضور وی در بوشهر با نظر و حمایت شهید عاشوری مقدمات تأسیس مکتب فاطمیه ویژه خواهران فراهم شد و این مکتب در سال 1358 فعالیت خود را شروع کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خانم انصاری مدتی مسئول واحد خواهران دفتر تبلیغات اسلامی بوده و پس از آن ریاست دبیرستان شهدای قم، مسئولیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر بعثه حضرت امام در حج و مسئولیت آموزش خواهران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واحد قم را به عهده داشته است و اکنون نیز علاوه بر وظیفه تبلیغ و تدریس در دبیرستان‌ها، مسئولیت ستاد اعتلای درس دینی و قرآن سازمان آموزش و پرورش استان قم را به عهده دارد.

خانم انصاری تا دوره خارج فقه و اصول تحصیل نموده و تاکنون چند کتاب از جمله جلوه‌های رفتاری حضرت زهرا، جلوه ولایت و پیام غدیر از ایشان به چاپ رسیده است و در تألیف چند کتاب نیز با همسرش همکاری داشته است.









 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.