واکنش ساواک مشهد به فعالیت‌های انقلابی


15 بهمن 1397


از: مشهد                                                                          تاریخ: 7 / 9 / 57

به: 312                                                                        شماره: 21045 / ه‍ 1

تلگرافات وارده

با همبستگی و فعالیتی که واعظ طبسی و هاشمی‌نژاد با سایر روحانیون و طبقه دانشگاهی و آیات عظام و کسبه دارند چنانچه دو نفر مزبور دستگیر گردند به طور قطع دستجات زیادی در مشهد اجتماع و اعتصاباتی رخ خواهد داد که مقامات مجبور می‌شوند مانند دکتر روحانی و رضوانی آن را آزاد و به خواسته‌های مخالفین تن در دهند. به نظر این سازمان چنانچه منظور دستگیری روحانیون مخالف است گروه 12 نفری افراد مشروحه زیر و تعدادی از دانشگاهیان و چند نفر از بازاریان با هم باید دستگیر گردند. دستور فرمائید در این مورد نظر اعلام؛ ضمناً لشگر 77 خراسان به استناد امریه نیروی زمینی صورت اسامی آیات و روحانیون و وعاظی که در اغتشاشات اخیر محرک شناخته شده، و از این سازمان خواستار و لیست 28 نفر از افرادی که طی لیست پیوست شماره پیروی ارسال گردیده در اختیار لشگر قرار داده شد.

1-‍ سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد 2- عباس واعظ طبسی 3- شیخ علی مرادخانی ارنگه‌ای 4- حسین آزاد صفائی 5- حسین عمادی 6- سید حسین موسوی جهان آبادی 7- مجتبی شمس 8- سید رضا کامیاب 9- فریدون صالحی معروف به ژولیده کارمند دادگستری 10- سید عباس موسوی قوچانی 11- جواد حافظی 12- سید کاظم اخوان مرعشی.

                                                                                                                       شیخان

 

دایره عملیات- بعد از وصول نسخه یکم طبق اوامر جهت بررسی اقدام نمائید. 8 / 9 / 57





شهید حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشمی نژاد به اتفاق آیت‌الله خامنه ای در یکی از از راهپیمایی های انقلاب در مشهد مقدس


منبع: یاران امام به روایت اسناد ساواک، شهید حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشمی نژاد، صفحه 817، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1377.


 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.