اعلامیه‌ای علیه شاه به زبان طنز


02 ارديبهشت 1399


اعلیحضرت همایون شاهنشاه حامی ملت!؟!!

اعلیحضرتا، ملت ناسپاس ایران! اخیراً به نحوه دیکتاتوری اعلیحضرت ایراد و اعتراض می‌نماید. در صورتی که لطف فرماندهی! مصلحت‌اندیشی!؟ شما را در امور اقتصادی! نادیده گرفته‌اند. ملت متوجه نیست که اعلیحضرت چه خدمات صادقانه و بی‌شائبه‌ای!؟!؟ برای حفظ منافع ملت ما تاکنون انجام داده‌اند شما مایع کثیفی به نام نفت را که ملی بود میلی کردید!! و با ضرب و زور به سلطه‌گران جهان هدیه نمودید و در عوض جان و مال ملت!؟ که در واقع جان و مال اعلیحضرت! باید گفت به وسیله عمال بیگانه و سازمان‌های جاسوسی داخلی و خارجی حفاظت می‌گردد.

اعلیحضرتا دانشجو و دانشگاهیان، گروه‌های سیاسی، جامعه روحانیت، نویسندگان، وکلا و قضات، بازاریان و اصناف و به طور عموم ملت که بیش از سه هزار نفر!؟ نمی‌باشند اخیراً با طرح مساله آزادی و استقلال  ایران تحت نفوذ بیگانه!؟!؟ و استعمار! درآمده‌اند و نمی‌دانند که شخص اعلیحضرت به منظور تأمین اهداف اربابان خارجی و مزدوران داخلی!! زیر سلطه امپریالیزم امریکا و انگلیس و روس هستند و تخت و تاج شاه اسلام پناه!؟ را پاسدارانی از جان گذشته حفظ می‌کنند!؟!؟

اعلیحضرتا، بعضی از افراد ملت، آشوبگران و اخلالگران!؟!؟ به این فکر افتاده‌اند که به ملک و ملت خیانت کنند و با اعمال و رفتار ضد ملی!؟ و ضد شاهی!؟ و ضد دولتی!؟ خود کشور را تجزیه کنند!؟ این عمال استعمار!؟ غافلند که فقط اعلیحضرت صلاحیت هرگونه خیانت را دارند و شما هستید که هر موقع اراده کنید کشور را به صورت ایرانستان درمی‌آورید، محققاً به منظور رفاه و آسایش ملت بوده است که بحرین استان چهاردهم را زباله‌دانی تلقی و با سرفرازی استعمار و جلب عنایت امپریالیزم از تن کشور جدا ساختید!؟

اعلیحضرتا، آشوبگران ملت فکر می‌کنند باید عرق بخورند و به ملت خیانت کنند!؟ در صورتی که اغلب مصاحبه‌کنندگان اخیر همان حرام زاده‌هایی هستند که به سلامتی هر سگ و شغالی برای فروش این ملک و ملت عرق خورده‌اند و شخص اعلیحضرت هم با این که مروج اسلام باید باشید هر بیگانه‌ای که جهت دریافت سهم خود از پول نفت خون ملت به کشور می‌آید چه از غرب و چه شرق مرحمت فرموده!؟ شرابی به سلامتی اضمحلال ملت و دوام عمال بیگانه می‌نوشید.

اعلیحضرتا، تحت عنایات عالیه!؟ کشور ایران از نظر واردات در درجه اول قرار گرفته است.

تحت منویات!؟ کشاورزی این تولید سنتی به دار فانی شتافت.

تحت امریه!؟ هزینه زندگی به سرعت و سنگینی آواکس در حال پیشروی است.

اعلیحضرتا، ملت ایران با اعتراضات جمعی که اخیراً در کلیه شهرها انجام می‌دهند قصد اخلال نظم!؟ را دارند، چه بهتر است حالا که حوصله دولت فخیمه !؟ هم تمام شده، شخص اعلیحضرت و قوای مسلح "لشکر گارد" که از حرام زادگانی چون "خسرو داد" بهره‌مند است دخل آنان را بیاورید و نگذارید راساً بیگانه امپریالیسم!؟ و استعمار!؟ در کشور دخالت نماید.

انجمن عشرت‌طلبان عشرتکده شاهنشاهی در جزیره کیش

 

 




منبع: انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان مازندران، جلد پنجم، صفحه 58، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1397.


 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.