کفر و فساد خاندان پهلوی


11 ارديبهشت 1399


از: ن ﻫ                                                                      تاریخ: 23 / 2 / 2537[1357]

به: 2ﻫ2                                                                                  شماره: 511 / ن ﻫ

 

موضوع: محمدعلی کوزه‌گر

    در برخوردی که با نامبرده بالا دست داد اظهار داشت که: شاه ایران کافر شده و شهبانو در آمریکا با جیمی کارترمشروب ‌خوری نموده است.[1] مشارالیه در پاسخ این که تو چرا چنین مطلبی را عنوان می‌کنی و خدمات گذشته‌ات را به خطر می‌اندازی؟ اظهار نمود که: ما تاکنون اشتباه می‌کردیم. وی اضافه نمود که: عقیل کاویانی سرایدار کاخ خانم قطبی جریاناتی را تعریف می‌کند که انسان به کلی از این خانواده بری می‌شود.

نظریه شنبه: محمدعلی کوزه‌گر قبلاً عضو حزب زحمتکشان ملت ایران بوده که بعد به سازمان جوانان شاهدوست کارستاق و کجور و چالوس پیوسته و علیه حزب منحله توده فعالیت زیادی کرد و نشان 28 مرداد گرفت ولی تعجب است چرا اخیراً تغییر عقیده داده و حتی دخترش را به نام فاطمه به پسر یکی از متعصبین مذهبی مخالف دولت به نام جنتی داده.

نظریه یکشنبه: نظری ندارد.

نظریه سه‌شنبه: در مصاحبه‌ای که با نامبرده به عمل آمده چنین استنباط می‌گردد که اعمال و رفتار اخیر دو تن از فرزندانش به نام‌های فاطمه و محمدحسن که برخلاف انتظارات وی بوده در روحیه و طرز گفتارش تأثیر نموده باشد. ضمناً مشخصات فرزندان و همسران آنان و نیز دو قطعه عکس جدید از شخص مورد بحث به پیوست تقدیم می‌گردد. داود

نظریه ن: ضمن تایید نظریه شنبه به عرض می‌رساند که اخیراً عقیل کاویانی که مسئول کاخ خانم قطبی در محوطه کاخ‌های سلطنتی نوشهر می‌باشد به علت رفتار نامساعد مورد بی‌مهری خانم قطبی واقع که تصمیم داشتند نامبرده را از آن جا اخراج کنند که این امر باعث ناراحتی و نارضایی وی گردید ولی مجدداً با وساطت برادرش به نام حمزه کاویانی به کار در آنجا ادامه می‌دهد.

 

عیناً به استحضار ریاست 312 می‌رسد. 17 / 4 

دایره ـ 6 / 3

 

 

پی‌نوشت:


[1] . برای آگاهی از جشن‌ها و میهمانی‌ها رژیم پهلوی خصوصاً میزان خرید و مصرف مشروبات الکی و ریخت و پاش‌های صورت گرفته: بنگرید به: مجموعه زنان دربار به روایت اسناد ساواک، و هدایای رژیم پهلوی به بیگانگان، مرکز بررسی اسناد تاریخی.





خانواده پهلوی در یک قاب

منبع: انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان مازندران، جلد پنجم، صفحه 165 و 166، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1397.


 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.