سال 1400، تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها *** امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فرمودند: توجه به امور و وقایع گذشته جهت خبردادن به امور آینده، و نیز عبرت‌ گرفتن و پندپذیری، آنچه را که گذشتگان تجربه کرده‌اند از برای خردمندان بسنده و کافی است. شرح نهج‌البلاغه ابن ابی‌الحدید، جلد 20، صفحه 274، به نقل از آثارالصادقین، آیت‌الله احسان‌بخش.***تاریخ، روشنگر نسل‌های آینده است. امام خمینی(قدس سره)، صحیفه امام، ج 3، ص 434.

موضوعات تاریخی

اتفاقات تاریخی-کتاب دوم

سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 528
شابک: 978-600-149-064-4

قیمت: 200000 ریال

نام کتاب: اتفاقات تاریخی به روایت اسناد ساواک جلد دوم ناشر: مرکز بررسی اسناد تاریخی پس از استقبال گسترده‌ی مردم و مجامع دانشگاهی از جلد اول کتاب «اتفاقات تاریخی به روایت اسناد ساواک» مرکز بررسی اسناد تاریخی در راستای آشنایی مردم با رویدادها و اتفاقات عصر پهلوی که آیینه‌ی تمام نمای حکومت و نگرش‌های حاکم بر آن است، مجلد دوم از این مجموعه خواندنی را به زیور طبع آراسته است. این کتاب به مانند مجلد قبلی عبارت است از موضوعات کوتاهی که هر کدام با یک مقدمه آغاز و به همراه تعدادی سند به پایان می‌رسند. مولف در مقدمه‌ی ابتدایی کتاب مسأله‌ی عبرت‌آموزی را از مهمترین دلایل انتشار این کتاب عنوان کرده است: « عبرت، در زبان فارسی به پندی اطلاق می‌شود که از نگاه کردن در سرگذشت دیگران حاصل می‌شود. اگر همین مفهوم ساده را در معنای واژه‌ی «عبرت» بپذیریم. به صورت طبیعی بر این نکته واقف خواهیم شد که در بین این نگاه کردن ظاهری، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. در اینجاست که نظر کردن با «عبرت و حکمت» مفهوم گسترده‌تری می‌یابد و از دایره نگاه چشم ظاهری، فاصله می‌گیرد. » اولین بخش از کتاب «تخریب مسجد جامع و نصب مجسمه رضاخان به جای آن» نام دارد. و آخرین آن نیز «ساواک از تأسیس تا پایان فروپاشی رژیم ستمشاهی» می‌باشد. در این مجلد در مجموع 71 موضوع مورد بررسی قرار گرفته و برای هر کدام چندین سند ارائه شده است. از ویژگی‌های این موضوعات تنوع و گستردگی آن می‌باشد به طوری که می‌تواند همه‌ی سلایق و گروه‌های فکری را به خود جلب کند. فهرست اعلام و اسناد ضمایم پایان بخش کتاب هستند.

تعداد مشاهده: 1675


نظر شما

 
نام:
ایمیل:
نظر:

تقویم تاریخ

کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.