امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فرمودند: خدای بیامرزد آن بنده‌ای را که بیندیشد و عبرت گیرد، و پشت کردن‌ها و روی‌آوری آنچه حاضر است را با دیده اعتبار(پند و اندرز) بنگرد. بحارالانوار، جلد 70، صفحه 119، به نقل از آثارالصادقین، آیت‌الله احسان‌بخش.***

تاریخ و آنچه که به ملت‌ها می‌گذرد، این باید عبرت باشد برای مردم. از جمله تاریخ عصر حاضر... امام خمینی(قدس سره)، صحیفه امام، ج 8، ص 348.

 

 

مجموعه یاران امام (ره)

آیت الله سید عباس ابوترابی

سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 348
شابک: 978-600-149-050-7

قیمت: 700000 ریال

یاران امام به روایت اسناد ساواک کتاب 51: آیت‌الله سید عباس ابوترابی تهران: مرکز بررسی اسناد تاریخی مرکز بررسی اسناد تاریخی در ادامه چاپ و انتشار اسناد روحانیون انقلابی، پنجاه و یکمین اثر از مجموعه‌ی یاران امام به روایت اسناد ساواک را، به آیت‌الله سید عباس ابوترابی اختصاص داده است. ناشر در سخن آغازین خود راجع به ایشان می‌نویسد: «آیت‌الله سید عباس ابوترابی قزوینی که در جریان نهضت امام خمینی(ره) از ابتدا تا انتها، همراه و همگام امام(ره) بود، در جریان مبارزات مردم قزوین در دوران ستمشاهی، دارای نقش بی‌بدیل است که نمونه‌هایی از ایفای این نقش، در این کتاب به چشم می‌خورد. ایشان از زمان حضور در قم، به جمع شاگردان امام خمینی(ره) پیوست و ضمن بهره‌گیری از مجالس درس، با خُلق و خوی و منش سیاسی امام(ره) نیز آشنایی یافت و از زمان حضور در قزوین، به عنوان یکی از رهبران دینی به فعالیت مشغول شد» پس از سخن ناشر مقدمه‌ی کتاب آغاز می‌شود که سیری است در زندگی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آیت‌الله ابوترابی که نویسنده به خوبی به تبیین آن پرداخته است. اسناد کتاب پس از مقدمه و به ترتیب تاریخی ارائه شده است. اولین سند کتاب مربوط است به 1342 /3 /15 و آخرین سند کتاب به 1357 /10 /15باز می‌گردد که گزارشی است از ساواک راجع به مصاحبه چند خبرنگار خارجی در منزل آیت‌الله ابوترابی در قزوین. فهرست اعلام و ضمایم پایان بخش کتاب هستند. در انتها تعدادی تصویر به صورت رنگی از آیت‌الله ابوترابی در سنین و موقعیت‌های مختلف ارائه شده که در نوع خود جالب هستند.

تعداد مشاهده: 4953


تقویم تاریخ

کانال‌های اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان‌ها

       
@historydocuments
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.