خیانت‌های هوشنگ نهاوندی، رئیس دفتر فرح پهلوی


13 مرداد 1397


موضوع: پیشگاه مبارک شهبانوى ارجمند و عزیز ایران

در فرمایشات گوهربارتان فرموده بودید باید در مملکت ضوابط جاى روابط را بگیرد. با تأسف عمیق به عرض می‌رسانیم که هوشنگ نهاوندى رئیس دفتر خودتان به شما خیانت کرده است و به جاى رعایت ضابطه یعنى درست بر عکس امر شما برادر زنش «محمدحسن ابریشمى1» را که داراى سوابق بدى در استان گیلان است و همچنین سوابق بدى در کارهاى بازرگانى دارد در مقابل صدها مأمور عالی‌رتبه وزارت دارایى به مقام معاونت این وزارتخانه رسانده است.
هوشنگ نهاوندى رئیس دفتر علیاحضرت اگر برخلاف امر شهبانوى ایران عمل کند حتماً خیانت می‌کند. این مرد خیانت‌کاریش تازگى ندارد تأسف طبقه جوان و تحصیلکرده مملکت این است که چرا یک مرد خیانتکار به خاندان پهلوى پشت اطاق شهبانوى ایران مقام ریاست دفتر را گرفته است. هوشنگ نهاوندى معروف به «هوشنگ چاخان» در پاریس تحصیل می‌کرد و به شاهنشاه ناسزا می‌گفت و هزارها نفر از جوانان را گمراه کرد و آنها کمونیست و بدبخت شدند و اسناد فحاشى هوشنگ چاخان در سازمان امنیت موجود است. هوشنگ نهاوندى به ایران آمد و با مرحوم حسنعلى منصور خائن نقشه کشید و وزیر شد و در وزارت آبادانى مسکن چندین قلم دزدى کلان کرد که پرونده‌هایش موجود است و هویدا از کابینه بیرونش کرد ولى با شارلاتانى رئیس دانشگاه پهلوى شد و در دانشگاه پهلوى دزدى [کرد ] که فرهنگ مهر پرونده‌هایش را درست کرد و در بازرسى شاهنشاهى و دیوان کیفر موجود است و بعد در اثر پشت هم‌اندازى رئیس دانشگاه تهران شد و مشتى مردم تحصیل‌کرده و ساده‌دل را گول زد و به اتفاق عده‌اى از بیکاره‌هاى وزارتخانه‌ها و واخورده‌ها و شارلاتان‌ها گروه اندیشمندان را درست کرد و نتیجتاً خودش را به مقام رساند و برادر زنش نیز معاون وزیر دارائى شد و خانمش هم ندیمه علیاحضرت.
داستان پرونده حاجى ابریشمى برنج فروش، پدر زن نهاوندى و سوابق پرونده‌اش در دیوان کیفر و وزارت دارایى موجود است.
علیاحضرتا، جوانان و تحصیل‌کرده‌ها و علاقمندان به شاهنشاه در سراسر کشور می‌گویند آیا راه ترقى این است که آدم توده‌اى بشود و به مقدسات مملکت فحش بدهد. شارلاتانى و دزدى بکند و پشت اطاق شهبانوى ایران برخلاف فرمایشات شهبانو عمل کند تا ترقى کند؟ تا به مقام برسد؟ به راستى راه ترقى این است؟ آیا توقع دارید جوانان توده‌اى نشوند؟ فحش ندهند؟ اعتراض نکنند؟ بی‌تفاوت نشوند؟ شما را آگاه نکنند؟ مثل آجر و سنگ لال و کور بنشینند؟ چنین ملتى به درد می‌خورد؟ خودتان می‌دانید. وگرنه ما به شاهنشاه علاقه و احترام داریم.

آقاى کشتدار ضمیمه سابقه آقاى هوشنگ نهاوندى شود
8 / 3
روى 7740 بایگانى شود

______________________________
1ـ محمدحسن ابریشمى فرزند احمد در سال 1314 ش در رشت به دنیا آمد. او که پدرش را بازرگان معرفى کرده است و برادر همسر هوشنگ نهاوندى می‌باشد تحصیلات را تا اول متوسطه در رشت بود و سپس به تهران آمد و پس از اخذ دیپلم از دبیرستان فیروز بهرام در تهران، در سال 1339 راهى انگلستان شد و ضمن تحصیل در آن جا، در یکى از مؤسسات حسابدارى در لندن، به مدت 5 سال کارآموز حسابدارى بود و پس از اخذ فوق‌لیسانس حسابدارى از دانشکده هال در سال 1346 به ایران بازگشت. مشارالیه پس از بازگشت، چند ماهى در شرکت ملى نفت مشغول شد و سپس به سازمان گسترش و نوسازى صنایع رفت و مدیر امور مالى شد. برخى دیگر از مشاغل وى چنین است: «آنالیست سیستم شرکت ملى نفت ـ معاون و رئیس در شرکت مس سرچشمه ـ مشاور وزیر دارائى و مدیر عامل شرکت سهامى ماشین‌هاى محاسب الکترونیکى ـ معاون هزینه و خزانه‌دار کل وزارت امور اقتصادى و دارائى در دولت جمشید آموزگار ـ مدیرعامل شرکت سهامى خدمات کامپیوترى ـ مجرى طرح انفورماتیک سازمان برنامه ـ استاد دانشکده اقتصاد و... عضو شوراى‌ عالى بورس اوراق بهادار ـ رئیس انجمن علوم اقتصادى و اجتماعى»
محمدحسن ابریشمى که در سال 1353 فردى متظاهر، رفیق‌باز و اهل زد و بند معرفى شده بود، در سال 1350 به عضویت فراماسونرى درآمد و در لژهاى تهران و مولوى فعال شد و در سال 1352 به درجه عالى استادان ماسونى ارتقاء یافت.

 
منبع: رجال عصر پهلوی، هوشنگ نهاوندی به روایت اسناد ساواک، صفحه 407، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1384.
 
 
 






 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.