دفتر فرح پهلوی، دفتری مملو از بهائیان!


15 آبان 1397


تاریخ: 11 / 7 / 1357

جناب آقای دکتر نصر

ریاست محترم دفتر مخصوص علیاحضرت شهبانوی ایران

 

محترماً به عرض می­رساند، اطلاعات واصله حاکی است که در بین جامعه متوسط مذهبی به خصوص بازاریان و اصناف مطالبی در مورد دفتر مخصوص علیاحضرت شهبانوی ایران شایع گردیده که به هیچ وجه در شان اداری این دفتر نبوده برحسب وظیفه و با توجه به اعتقادات راسخ ملی و مذهبی آن جناب از نظر آگاهی و انجام هرگونه کار بایسته به شرح زیر به عرض می­رسد:

1ـ از مدیران دفتر مخصوص علیاحضرت شهبانوی ایران تعدادی پیرو فرقه بابی و بهائی بوده و حتی سوابق عضویت در سازمان­های کمونیستی داشته و هم اکنون نیز به انواع مختلف به آزار و ایذاء مسلمانان می­پردازند.

2ـ فرهنگسراها و موزه­ها محل تجمع زنان و دختران تجمل پرست بوده و اجتماع آنان و آمیزش با گروه­های بهائی و بابی و عناصر ماده پرست هدف از تشکیل این اماکن را دگرگونه ساخته و آنان را به صورت اماکن فساد درآورده است.

3ـ تعدادی از کارکنان دفتر مخصوص علیاحضرت به ظاهر از مشاغل خود برکنار ولی بنا به توصیه دفتر در مشاغل حساس­تر به خدمت گرفته شده و به نفع فرقه بابی و بهائی فعالیت دارند.[1]

سرهنگ فریدون مدنی

مدیر حفاظت 11 / 7 / 57

 


[1] . در دفتر فرح پهلوی عناصر بهایی فراوانی حضور داشتند و کسانی مانند فضل‌اله نبیل، منیژه طیب‌زاده، امیرعباس هویدا، عبدالکریم ایادی و ... از نزدیکان وی بودند.   

 






منبع: زنان دربار به روایت اسناد ساواک، فرح پهلوی، جلد سوم، صفحه 503، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1393.


 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.