اعلامیه افشاگرانه درباره خیانت‌های شاه، وضعیت کشور و نخست وزیری مهندس جعفر شریف امامی در مهر 1357


25 خرداد 1401


به نام الله و به نام فرمانده امت مسلمان ایران امام خمینی

شریف امامی آخرین مهره شطرنج شاه و آمریکا

جنایاتی که شاه مزدور این خاندان ننگین پهلوی بر ملت مسلمان اعمال کرده است روی سفاکان و دیکتاتوران تاریخ را سفید کرده. افکار عمومی جهان سفاکی‌ها و سبعیت‌ها مستبدین تاریخ را چون چنگیز، هیتلر فاشیست، فرانکو دیکتاتور اسپانیا و نیز باتیستا دیکتاتور کوبا را از یاد برده است، اینک این شاه خائن و خاندان ننگین پهلوی است که بر اریکه قدرت نشسته و از منافع اربابان امریکائی و اسرائیلی‌اش پاسداری می‌نماید بی‌جهت نیست که این کفتار پیر در مصاحبه مطبوعاتی اخیر خود با روزنامه‌نگاران داخلی گفت: با ارتش ایران (استبداد خون‌آشام شاه) نمی‌شود شوخی کرد اگر تغییر در رژیم (ضد خلقی) شاه صورت گیرد نقشه ژئوپلوتیک جهان عوض خواهد شد. این حرف مزدور امریکائی را نباید شوخی گرفت او می‌داند که اکنون بیشتر نقشه‌های ضد خلقی آمریکا را در جهان بازی می‌کند و شاه است که خلق‌های محروم ظفار و فلسطین و لبنان را با پول ملت مسلمان ما بمباران و سرکوب می‌نماید تا جریان نفت این شریان حیاتی اقتصاد غرب از منطقه خلیج‌ فارس به این کشورها تداوم داشته باشد و نیز این شاه مزدور است که ازمنافع اربابان امریکائی‌اش در افریقای جنوبی ـ رودزیا ـ سومالی ـ اقیانوس هند و ... پاسداری می‌کند، به راستی تاریخ چنین شخصی را که این همه ملت را به بیگانه بفروشد، به خود ندیده. این جائی بالذات از پول همین ملت محروم اسلحه تهیه می‌کند تا خلق‌های تحت ستم را در گوشه و کنار جهان سرکوب کند تا کارخانه‌های اسلحه‌سازی و به طور کلی اقتصاد ورشکسته کشورهای غربی به حیات مختصر خود ادامه دهد.

این مرد خبیث با کمال بی‌شرمی درحالی که ملت مسلمان ما در بدترین شرایط زندگی می‌کند و حتی قحطی زده است، به عناوین مختلف از قبیل وام، ایجاد اعتبار، خرید اسلحه، پول نفت را دو دستی تقدیم اربابان جهانخوار خود و نیز حکومت‌های محلی وابستۀ آنها می‌کند.

به طور نمونه از قول کیهان در سال 53: ایران 7 / 1 میلیارد دلار اعتبار در اختیار انگلیس گذاشت.

کیهان 8 / 5 / 53: ایران یک میلیارد دلار به فرانسه می‌دهد.

 3 / 5 / 53: ایران 580 میلیون دلار وام در اختیار پاکستان می‌گذارد.

 27 / 4 / 53 کیهان 6 / 6 / 53: ایران 300 میلیون دلار اعتبار به هند می‌دهد.

 کیهان 1 / 8 / 53: کمک بلاعوض به افغانستان 10 میلیون دلار.

 کیهان 27 / 8 / 53 از قول مجله لوموند: ایران یک میلیارد دلار به بانک جهانی پرداخت و همچنین 3 میلیارد دلار برای ایتالیا و یک میلیارد دلار برای مصر در نظر گرفته.

 روزنامه ایران‌نوین 17 / 7 / 53: ایران با 3 میلیارد و 800 میلیون دلار بزرگ‌ترین کمک‌کننده عضو اُپک به کشورهای در حال رشد است.

 کیهان 29 / 10 / 53: ایران 40 میلیون دلار به کشور سری‌لانکا (سیلان) وام می‌دهد و بالاخره هویدا این سرسپرده امریکا در زمان نخست‌وزیری‌اش در لهستان اقرار کرد که ما به فرمان شاهنشاه با توجه به تعهدات اخلاقی (تعهدات نوکرصفتی) خود برنامه کمک‌های دوجانبه و چند جانبه خود را تعقیب کردیم تا آنجا که امروز تعهدات ایران بابت کمک‌های خارجی 7 / 7 میلیارد دلار است. (این رقم از 10 میلیارد هم گذشته)

در مورد مخارج نظامی، ایران فقط در سال 53 حدود 3 میلیارد دلار صرف تجهیزات نظامی خواهد کرد. این سلاح‌ها شامل هواپیماهای «فانتوم» در حدود 30 فروند «تام کات» هر یک به ارزش 30 میلیون دلار و هواپیمای «لاک هید»، 700 هیلیکوپتر امریکائی با 500 نفر مربیان آنها می‌گردد (کیهان 27 / 8 / 53 از قول مجله لوموند) و ... یا به طریقی دیگر پول‌های نفت را با سرمایه‌گذاری در خارج از کشور به هدر می‌دهد. به طور نمونه: خرید 400 میلیون سهام اتومبیل‌سازی آلمان کیهان 19 / 11 / 53، و نیز خرید 25% سهام شرکت آلمانی کروپ و یا مبلغ 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری ایران در ذوب آلومینیوم اندونزی کیهان 2 / 8 / 53، و یا سرمایه‌گذاری در رشته دامداری در کشورهائی نظیر هلند ـ استرالیا ... و خلق مستضعف ما هر ساله شاهد ورشکستگی کشاورزی و دامداری مملکت است و به طور نمونه واردات مواد غذائی فقط در سال 53 برای بعضی از اقلام به شرح زیر است:

گندم 000 / 500 / 2 تن، روغن نباتی 000 / 280 تن، شکر 000 / 420، برنج 000 / 300 تن، گوشت 000 / 70 تن و نیز صدها تن دیگر از قبیل موز، پرتقال، سیب‌زمینی و پیاز، حبوبات و سیمان و پارچه و حتی انار و انگور.

بی‌شرمانه‌تر این که این جنایات و خیانت‌ها در زمانی صورت می‌گیرد که روستائیان ایران در اثر فشارهای اقتصادی شدید و عدم وجود امکانات مالی برای ادامه کار کشاورزی جهت تهیه لقمه نانی آوارۀ شهرها می‌گردد تا آرد و نان و برنج امریکائی و تخم‌مرغ و گوشت یخ‌زده و ..... دیگر کشورهای سرمایه‌داری را تهیه کند.

بر اثر طرح‌ها و نقشه‌های خائنانه این مزدور به رهبری امریکای متکاثر، مردم ما در فقر و فائقه شدیدی به سر می‌برند. این کشاورزی درحال احتضار مملکت که هر روز روستاهای بیشتری را از سکنه خالی می‌گرداند و دهقان تولیدکنندۀ مواد غذائی به صف مصرف‌کنندگان پیوسته و این صنعت کذائی مونتاز مملکت که علاوه بر وابستگی شدیدش به  غرب، صرفاً در تولید کالاهای غیرضروری و لوکس دست‌اندر کار است که هیچ یک از دردهای مردم را التیام نمی‌بخشد.

این مصائب و خیلی از مصائب دیگر که بر این مملکت ماتم‌زده سایه افکنده بیانگر ماهیت وابسته بودن این دیکتاتور به اجانب است. از طرفی بنا به تحقیقات ما صاحب‌ نظران شاه مسلمان‌کش بزرگترین سرمایه‌دار و ثروتمند ایرانی است و در همه مؤسسات تولیدی و صنعتی جزء سرمایه‌داران عمده است و در بعضی مواردکل سهام اینگونه مؤسسات را مالک است و هیچ سرمایه‌دار داخلی جرأت ابراز وجود در مقابلش را ندارد.

این طاغوت قرن است که چوپ طرح منابع ملی کشور ما را به سینه می‌زند و بی‌شرمانه‌تر آن که به این اعمال ننگین خود افتخار دارد و اعلام کرد که ایران برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهترین موقعیت را دارد که اگر غارتگران جهانی دیر بجنبند مغموم خواهند بود.

 

آری عامل اصلی این هم[همه] محرومیت ملت مسلمان ایران شاه خائن وطن‌فروش است

خاندان ناپاک و فاسد پهلوی برای اجرای این سیاست‌های ضدخلقی از هرگونه کوشش و جنایتی دریغ نداشته و ندارد به طور نمونه توجه شود به نقش اشرف ناپاک در سرکوبی حکومت ملی مصدق و نیز دستگیری‌های مکرر اعضاء این خاندان توسط پلیس بین‌المللی در رابطه با حمل قاچاق مواد مخدر و صدها جنایت دیگری که باید در طومارهای قطور نگاشت. استعمارگران در طول تاریخ نشان داده‌اند که به سادگی دست خونین خود را از حلقوم خلق تحت سلطه، برای حفظ منافعشان بر نمی‌دارد، مگر آن که خلق‌های تحت ستم، خود اقدام به بیرون راندن این غارتگران بنمایند[1]  و در این رابطه است که لانه جاسوسی سیاسی امریکا هربار که رژیم پوشالی پهلوی مواجه با مخالفت‌های گستردۀ خلق مسلمان ایران شده و در نتیجه منافع اربابان امریکائی‌اش در خطر است به تلاطم افتاده و هر روز برای منحرف کردن مبارزات مردم به رهبری امام خمینی دست به حیله تازه‌ای می‌زند تا شاید مردم را فریب داده و در تصمیمشان مبنی بر سرنگونی این دودمان ناپاک خللی ایجاد نماید.

نظری کوتاه به مطبوعات یکی دو سال اخیر بیانگر این مدعاست. طاغوت زمان گاهی دم از فضای باز سیاسی و آزادی مطبوعات و تظاهرات می‌زند و زمانی دیگر صحبت از صددرصد آزاد بودن انتخابات و تفکیک قوا و نیز به دنبال شکست این توطئه‌ها اقدام به اعمال خشونت و وحشی‌گری برای کشتار مردم می‌نماید که جدیدترین نوع کشتار مردم در ایجاد رعب و وحشت بین آنها سوزاندن مردم در سینما رکس آبادان است حال که غارتگران بین‌المللی به عین می‌بینند که مردم تا سرنگونی این رژیم به مبارزات خود ادامه می‌دهند دست به شگردی تازه زده و اعلام تغییر دولت نوکرصفت آموزگار نموده و مهره‌ای کثیف‌تر را در رأس کابینه ضد مردمی خود قرار می‌دهد.

شریف امامی همان مرد ناپاکی است که از سال 1309 وارد دولت ضدخلقی شاه شده و به ترتیب از قول کیهان 4 شهریور 57 مشاغل زیر را داشته.

«مهندس شریف‌امامی، فرزند مرحوم محمدحسین شریف امامی در سال 1289 شمسی در تهران متولد شد. او تحصیلات عالیه خود در رشته مهندسی در آلمان به پایان رساند.

شریف‌امامی در سال 1309 وارد خدمت دولتی شد. مشاغل دولتی او به ترتیب این‌ها بوده است:

معاون فنی بنگاه راه‌آهن دولتی ایران

معاون وزارت راه و سرپرستی راه‌آهن 1329

وزیر راه در سال 1329 در کابینه رزم‌آرا

مدیرعامل سازمان برنامه سال 1331 در کابینه سپهبد زاهدی

رئیس شورای‌عالی سازمان برنامه

سناتور انتخابی تهران در دوره دوم

وزیر صنایع و معادن در کابینه دکتر اقبال در سال 1336

روز هفتم شهریورماه 1339 مأمور تشکیل دولت شد

روز 20 اسفند 1339 شریف‌امامی استعفا داد و در همین روز مجدداً به فرمان شاهنشاه به نخست‌وزیری منصوب شد

روز 16 اردیبهشت 1340 بار دیگر شریف‌امامی استعفا داد و این بار پذیرفته شد

سمت‌‌های شریف‌امامی بعد از نخست‌وزیر این‌هاست:

نایب‌التولیه مؤسسه بنیاد پهلوی

رئیس اتاق صنایع و معادن

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه صنعتی و معدنی

سناتور انتخابی برای دوره چهارم مجلس در سال 1342 از طرف حزب ایران‌نوین

مهندس شریف‌امامی در سال 1335 با دختر معظم‌السلطان ازدواج کرد و 3 فرزند دارد. دخترهای او شیرین و سیمین و پسرش علی نام دارد.

***

مهندس شریف‌امامی در 21 مهرماه 1342 به ریاست مجلس سنا انتخاب شد. ریاست او در دوره‌های بعدی ادامه یافت و چهره‌ای مشخص و ثابت از وی در تاریخ سنای ایران به جای گذاشت. شریف‌امامی که طی 15 سال ریاست سنا را عهده‌دار است، به عنوان اداره کننده و مدیری قاطع و در عین حال انعطاف‌پذیر است، شهرت دارد. معروف است که او با امواج حوادث به آسانی می‌آمیزد. نخست‌وزیری او در لحظات پرتلاطم و بحرانی شهریور 1339 و استعفای او از سمت نخست‌وزیری در شرایطی که ضرورت‌های تازه‌ای پیش آمده بود. این نکته را تایید می‌کند. آشنایان نزدیک شریف‌امامی تصریح می‌کنند که او یک چهره سیاسی با خط سیاسی مشخص است.»

آری این مردک در طول 15 سالی که ریاست مجلس سنا را به عهده داشته جنایات و آدم‌کشی‌های شاه خائن را در سراسر ایران تصویب کرده و دستش به خون پاکت‌ترین فرزندان اسلام و علمای مجاهدی چون آیت‌الله غفاری و آیت‌الله سعیدی ـ آیت‌الله انصاری ـ آیت‌الله اشتری ـ حجت‌الاسلام سلامی و ... چه در شکنجه‌گاه‌های آریامهری و چه در کوچه و خیابان هدف گلوله‌های امریکائی و اسرائیلی قرار گرفته و نیز در کشتار خونین 17 خرداد 54 در قم و نیز کشتار مردم مسلمان قم و تبریز و یزد و اصفهان و شیراز و ... در یکی دو سال اخیر شرکت مستقیم داشته و اوامر ملوکانه را مجری بوده.

اکنون با توصیه امریکا، فرزند اسرائیلی رضاخان، آب توبه امریکائی بر سر شیطانی شریف‌امامی (ائِمۀالکُفر) ریخته و در اعلام مأموریت جنایتکارانۀ جدیدش مبارک باد می‌گوید (اشاره به اولین کلام شاه خطاب به شریف‌امامی در رادیو) و نیز اعضاء ثابت کابینه را جابجا کرده تا به خیال خام خود ملت را فریب داده و چند صباحی به سلطه جهنمی خود در ایران ادامه داده نقش ژاندارمری خود را برای اربابانش ایفا نماید.

ولی این مزدور بیگانه باید بداند که ملت عامل این همه بدبختی را شناخته و هر قدر هم در تزویر و حیله‌های خود پافشاری کند فریب نخواهد خورد به قول امام خمینی تا این خاندان بر سرنوشت ملت اسلام حاکم است روی خوش نخواهد دید.

ملت مسلمان ایران به خوبی می‌داند که این طرح‌ها و توطئه‌های خائنانه شاه با مشورت لانه جاسوسی سیاسی امریکا در جهان تجربه شد و تماماً برای خام کردن و بازداشتن ملت از ادامه راهی که منتهی به قطع استعمار و عمالش صحنه‌سازی می‌گردد. اوضاع کنونی کشور همسایه مسلمان پاکستان شاهد این مدعاست. زمانی که مزدور امریکائی ذوالفقار علی بوتو تضادش با خلق مسلمان پاکستان به اوج خود می‌رسید و خلق مسلمان پاکستان مصممانه در محو آثار ظلم و استبداد و سلطه بیگانه مبارزات گسترده‌ای به رهبری علماء مذهبی و ملی آغاز می‌کند. استعمار وقتی سلطه‌اش را در این کشور در خطر ببیند دست به کودتای عوام فریبانه به ظاهر مردمی و طرفدار اسلام می‌زند و در این رابطه ضیاءالحق مزدور کهنه‌کار امریکا دم از اصلاحات جدید و طرفداری و اجرای قوانین شریعت اسلام می‌زند و اقدام به منع شرابخواری و حد زدن اشخاص مختلف و دزد (که از گرسنگی به این مفاسد روی آورده‌اند) می‌زند. و بدین‌وسیله تا حدودی آن ‌هم به طور موقت رهبران مذهبی و مردم را فریب داده و جریان مبارزات مردم پاکستان به نفع استعمار منحرف می‌گردد.

و در رودزیا هم برای فریب انقلابیون و منحرف کردن افکار عمومی یان اسمیت (جانی آدم‌کش) اعضاء حکومتی خود را که قبلاً سفیدپوست بودند، مزدوران سیاهپوست بومی را به جای آنها به کار می‌گیرد و ضمن اینکه خودش هم در رأس قدرت قرار دارد، به مردم وانمود می‌کند که دیگر این اقلیت سفیدپوست نیست که بر شما حکومت می‌کند بلکه بومیان هم‌نژاد شمایند که اکثریت آراء در کابینه در دست دارند (توجه شود به تبلیغات رژیم برای چسباندن مارک مذهبی به شریف‌امامی و این که ایشان با علمای مذهبی نزدیکی دارند.)

ملت هوشیار بیدار و مسلمان ایران نه با آزادی‌های اعطائی و نه با فضای باز سیاسی و نه صددرصد بودن آزادی انتخابات ادعائی و نه با کشتار بی‌رحمانۀ مردم بی‌گناه و نه به آتش‌کشیدن آن‌ها توسط عمال شاه و نه با رد طرح نظامی تک حزبی فراگیر رسواخیز و نه با آزادی احزاب سیاسی و جناح‌های مخالف، فریب نخواهد خورد. مردم شریف مسلمان ایران ما می‌دانند که رضاخان قلدر با نقشۀ قبلی انگلیسی‌ها و عوام فریبی‌های حساب شده از قبیل تظاهر به مذهب به قدرت رسید و باز توسط همین انگلیسی‌ها برای تثبیت منافع خود ساقط و به گوشه‌ای از جهان تبعید گردید و به دنبال آن پسرش را با حسابگری‌های قبلی روی کار آوردند. فرزند خلف رضاخان قزاق از همان آغاز زمامداری شروع به عوام فریبی کرد و کارها و جنایات پدرش را محکوم کرد و عمداً اصلاحات و آزادی‌های بیشتری را داد. این مردک با طی فراز و نشیب‌های بی‌شمار تاریخی از شهریور 20 تا 28 مرداد 32 و سرکوبی حکومت ملی دکتر مصدق موقعیت خود را تثبیت کرده با رفرم بهمن 1342 توانست تودۀ محروم دهقان را فریب دهد و کارگران محروم را در انتظار وعده‌های توخالی خود نگهدارد و انقلاب مردم ایران را به تعویق بیاندازد.

حال این کفتار پیر اسرائیلی که 35 سال کارش کشتار مردم بی‌گناه چه در 30 تیر، چه کشتار کارگران جهان چیت در کاروان سراسنگی و کشتار علمای مجاهد در زیر شکنجه و نیز کشتارهای اخیر مردم در کلیه شهرهای ایران.

حال می‌خواهد با حیله‌های جدیدش عوام را بفریبد و با تغییر مهره‌های کثیفش وانمود نماید کشتار مردم در کوچه و بازار و مساجد و شکنجه‌گاه‌ها و نیز غارت و چپاول ملت که منتهی به تهی‌شدن بیت‌المال شده کار این عروس‌های خیمه‌شب‌بازی که گویا به قول خود پلیدش شاید از جریانات اخیر بی‌‌اطلاع بوده‌ام و آن که در آینده سعی خواهد کرد سازمان به اصطلاح امنیت دولتی در داخل دولت بنا شد.

ملت مسلمان ما باید بداند که این توطئه‌ها مقدمه‌ای است که امریکا پس از این آزمایش «تغییر کابینه» درصدد تبعید شاه خائن برآید و پسرش را (ولیعهد تهی مغز فعلی) را به جایش بنشاند. تا شاید باز برای 35 سال دیگر که تا آن‌ موقع هنوز هم نفت داریم منافع نفتی‌اش را توسط این بچه مزدور تأمین کند و این جز تکرار تاریخ گذشته در جهت حفظ منافع استعمارگران چیز دیگری نخواهد بود.

حیله‌های شاه و اربابان شرق و غربش به انتها رسیده است. انقلاب سفید، حزب رستاخیز، طرح تمامی شعارها و نیازهای عمومی (اصول 19 گانه) مسلمان شدن، انحلال تاریخ جلادان 2500 ساله، جو آزادی‌های گشاد سیاسی و در خاتمه تغییر کابینه و آزمایش تکراری برای استتار جنایات و مبرا بودن شاه فاسق، و شناسائی نبض افکار عمومی و کانال انحرافی و بالاخره تعویض مهره‌ها، و اینک زمان آن فرارسیده تا شاه تضادهای مذهبی را با مردم حل کند به صمدیان‌پور مزدور و دژخیم که سال‌ها عامل نشر فساد و قلع و قمع پاکترین فرزندان اسلام و گرامی‌ترین علمای ما در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های شهربانی و ساواک بوده دستور بستن قمارخانه‌ها، کازینوها و مراکز فساد که خود و خاندان کثیفش مالک و گردانندگان اصلی آنها می‌باشند، دستور صادر می‌کند. شگفتا

سال 1357 سال توبه شاه است (توبه تو پیش ملت پذیرفته نیست. ممکن است یک توبه حقیقی بکنی و مال مردم را دستشان بدهی، همه جنایات را جبران کنی، خدا ممکن است خدا بزرگ است بپذیرد اما ملت نمی‌پذیرد، ماها نمی‌تونیم توبه تو را بپذیریم، توبه تو مرگ است، توبه گرگ مرگ است، حالا با یک راه دیگری می‌خواهی راه باز کنی برای جنایات والا ممکن نیست که دست برداری از جنایات (نامه امام خمینی 23 / 2 / 1357 به مناسبت اربعین یزد)

اکنون که شاه خود را در بین ملت شکست خورده و زبون می‌بیند به صحنه‌سازی‌ها دست زده است اینان که تا دیروز دست‌بوس بودند و چاکر و امروز مخالف باید ملت شریف، هشیار باشد که این مهره‌های خطرناک خود را در بین آنان جا نزنند (نامه امام خمینی 26 شعبان 1398) ـ شاه سرچشمه همه بدبختی‌های کشور و ملت است. هسته مرکزی جنایات شخص شاه است. مجرم دست اول عبارت از امریکاست. مجرم دسته دوم عبارت از شاه است. دیگر آن هیچ که نخست‌وزیرش قابل ذکر است و نه وزراء و نه وکلاء خودش هم قابل ذکر نیست. گرفتاری‌هائی که ما داریم از امریکا داریم، اگر شاه برود و عبیدالله (قاتل امام حسین علیه‌السلام) هم بیاید بهتر است. شاه اواخر عمرش است عصبی شده، دیوانه شده، دست به هرجا می‌زند و می‌کشد. این برود و هرکس که شما تصور کنید بیاید در اول امر تا یک مدت‌ها مردم راحت هستند. (23 / 2 / 1357 نامه امام خمینی به مناسبت اربعین شهدای یزد) این شخص با کمال جدیت به محو آثار اسلام کمر بسته است و با حیله و دروغ می‌خواهد خود را طرفدار اسلام و ملت معرفی کند. اکنون که ملت شجاع ایران (ایدهم الله تعالی) بر حیله‌های او واقف شده و آگاهانه به پا خواسته است. امروز هر مطلبی که موجب انحراف ملت شریف از مسیر اصلی (نابودی خاندان پهلوی و برقراری حکومت اسلامی) گردد شیطانی است و با نقشه شیاطین طرح می‌شود (نامه امام خمینی 8 رمضان 1398) باید شاه دارودسته‌اش بدانند که ملت ایران او را نمی‌خواهد و دست از مبارزه برنمی‌دارد تا انتقام جوانان به خون آغشته خود را بگیرند و اسلام آن را از دست این دودمان نجات دهند. امروز هر سازشی خیانت است. (سخنان امام خمینی)

(سخنان امام خمینی) خمینی کبیر امام امت مسلمان مجاهد ایران هرگونه موضعگیری سازشکارانه، آشتی، نرمش، مذاکره و مصالحه را با رژیم خون‌خوار پهلوی مردود دانسته و تمامی گروه‌ها و جناح‌ها سازشگر با هر مرام و آئینی در جنایات شاه شریک و از نظر امام و امت مسلمان ایران خائن به اسلام و دشمن قرآن محسوب می‌شود. (شاه که به صراحت گفته است مذهب نقش در حکومت من ندارد.) (از سخنان امام خمینی)

با تغییر کابینه و روی کار آوردن نوکر کهنه کار امریکائی، اسرائیلی شریف‌امامی قاتل، تظاهر به اسلام نموده و در صورت رسوا شدنش این بار دست به کشتار وسیعی خواهد زد. رهنمونی‌های امام خمینی افکار پلید شاه را برملا نموده (که شاهان همیشه در اواخر عمر دست به کشتار وسیع مردم زده و من بیم دارم که شاه نیز چنین کند.)

از سخنان امام خمینی ـ عجیب نیست که شاه تمام افکار انقلابی‌اش!!! را فراموش کرده و تقسیم ایران و ایرانستان و کمونیست شدن ایران را برای مردم و اربابان غربیش عنوان می‌کند و از حلقوم مزدور عربستان سقوطی[سعودی] اعلام می‌کند که ایران در خطر کمونیست است و امکان تحقق کودتای امریکائی افکار شاه را متشنج و زمینه تشکیل حکومت اسلامی استعمارگران شرق و غرب را در منطقه به وحشت انداخته و سیاست ایران را سخت پیچیده‌تر نموده است.

 

آنچه که می‌توان در رابطه با بحران سیاسی ایران ارزیابی کرد

1ـ دمکرات شدن شاه مستبد و خوان‌خوار و مشتی خوان کارلوس را در ایران پیاده نمودن امکان‌پذیر نبوده و ملت خواهان نابودی دودمان پهلوی است و به فرمان امام خمینی شعار مرگ بر شاه ملی شده است.

2ـ اگر رژیم شاه سرنگون گشته و حکومت دیگری مستقر گردد استبداد مطلقه و متلاشی و قدرت میان مردم تقسیم و با وجود رهبری مترقی، مذهبی و مبارزان صادق ملی و بافت عمیق مذهبی در شهر و روستا و عشایر ایران امکان پیروزی نزدیک‌تر می‌شود. چه در جو خفقان و اوج دیکتاتوری شاه، امت ما با ایثار تمامی سرمایه‌های مادی و انسانی‌اش تحقق آرمان‌های اسلام را دنبال نموده است.

3ـ امت مسلمان ایران هرگز خواهان تقسیم وطن اسلامی نیست و همگان دارای هدف مشترک (قرآن) رهبر مشترک (امام خمینی) شعار مشترک (حکومت اسلامی) و دشمن مشترک (شاه و متکاثرین و در رأس آنها امریکا و شوروی) و متفق و یکپارچه تحت رهبری امام خمینی و روحانیت مترقی شیعه برای تحقق حکومت اسلامی به پا خواسته است.

4ـ ایران تسلیم کمونیست سلطه‌گر نخواهد شد و در استعمار سازش شرق و غرب دست تسلیم به هیچ یک از ابرقدرت‌های متکاثر نخواهد داد و به صراحت معتقد است که مارکسیسم دشمن ایده‌ئولوژیکی و غارتگران جهانی که رأس آن‌ها امریکا و شوروی خصم سلطه‌گر امست اسلام هستند و پا بر نیروی ضد توحید خواهد جنگید و ایمان دارد که الکفر مله واحد. (کافران دشمنان مشترک ما هستند)

5ـ نهضت 15 خرداد و طرح حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی و شکوفائی ایده‌ئولوژی اسلامی به عنوان یگانه مکتب رهائی‌بخش بشریت از یوغ سلطه و طواغیت متکاثر و فرمان امام خمینی که (از محکم‌ترین و بالاترین واجبات الهی بر ما مسلمانان فعالیت‌های عملی است جهت تشکیل دادن حکومت اسلامی بر پایه عدل و شناخت توحید.  (فرمان به فقها و امت بر تشکیل حکومت اسلامی و مبارزه مسلحانه).

غارتگران جهانی را سخت به وحشت انداخته چه با پیروزی ملت ایران امت بزرگوار ما تمامی نیروهایش را نثار برادران مسلمان فلسطین و مستضعف خواهد نمود و امروز در ایران و فردا در تمام منطقه و جهان رسالت اسلامی خویش را در جهت نابودی همه قدرت‌های ضد خدائی و مردمی به کار خواهد گرفت و این آموزش از قرآن است.

 

و به تو این بشارت از امام

(شاه اگر بتواند جانش را از دست ملت نجات بدهد یواشکی فرار کند حالا با تانک آمده به میدان، حالا با مسلسل آمده به میدان، لکن نترسید از این مسلسل‌ها، چیزی نیستند شما حقید و حق با شماست خداوند تعالی با شما است. سازمان بدهید به این نهضتی که در ایران پیدا شده است. مژده می‌دهیم به همه جناح‌ها که در ایران برای اسلام برای احقاق حق قیام کردند که ان‌ صبح لقریب نزدیک است انشاءالله .... و شما پیروزید اما به شرط این که عوامل مختلف در کار نباشد.)

امام امت اسلام، امام خمینی

پیروز باد همبستگی خلق مسلمان ایران

سرنگون باد رژیم منفور مردمکش پهلوی

برقرار باد حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی

فجر اسلام

 

پی‌نوشت:


[1] . ان‌الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. تا زمانی که ملتی در صدد تغییر وضع خود برنیاید خداوند سرنوشتشان را دگرگون نخواهد کرد.





شاه و جعفر شریف‌امامی


 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.