اطلاعیه جامعه پزشکان شهرستان بابل در حمایت از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در سال 1357


04 فروردين 1400


بسم الله الرحمن الرحیم

  در تاریخ هر ملّت لحظات حساس و سرنوشت‌سازی فرا می‌رسد که مردم مبارزه‌ی حق‌طلبانه‌ی خود را آغاز می‌نمایند. هم اکنون در کشور ما شرائط خاصی حاکم است که همه طبقات رنجدیده و ستم کشیده جامعه شاهد غارت روز افزون منابع ملّی از یک سو و تعقیب و کشتن گروهی از فرزندان نیک اندیش و وطن پرست میهن در طیّ سال‌های اخیر از سوی دیگر بوده است. در چنین شرائط اختناق که تمام بخش‌های علمی ‌و  فنی و همه اقشار روشنفکر جامعه از دست اندازی چپاولگران در امن نبوده و از رشد سیاسی و اجتماعی باز می‌ماند که الزاماَ باید به یاری هموطنان قهرمان به صف مبارزه کشانیده شده تا عوارض نامطلوب استعمار و استثمار مردم عزیز و زجر دیده را بزداید، جامعه‌ی پزشکان بابل به عنوان جزئی از مردم این سرزمین به طور اعم و بخشی از روشنفکران به طور خاص نمی‌تواند خود را از پیکار عادلانه مردم مبارز ایران که جان در کوچه و خیابان و کارخانه و اداره و مزرعه یکپارچه و یک‌صدا خواهان اساسی‌ترین اصول بشری یعنی «آزادی» و تعالی شرف انسانی است، جدا بداند. ما می‌دانیم که هر عضوی به مثابه‌ی جزئی از اعضای یک جامعه‌ متحول و ترقی‌خواه اگر جدا بماند در مرحلۀ اول باعث فساد و تباهی همان عضو می‌گردد. ما نیز به چشم خود هر روز صحنه‌های جانگدازی را می‌ببینیم که گلوله‌ای از سرب داغ یا ضربه‌ای از سلاح سرد قلب پر از عشق و ایمان فرزندان راستین ایران را از حرکت باز می‌دارد. ما خوب می‌دانیم که پدران و مادران عزیز حتی با کمترین بضاعت و امکانات، جهت بهبود بیماری فرزندان خود هزینه‌های گزاف پیش بینی نشده‌ای را متحمل می‌شوند که زائیده وضع نابسامان ارائه خدمات درمانی به عنوان جزئی از سیستم تخریب عمومی‌است. در چنین شرایط نابسامانی این فرزندان رشید و سلحشور که به پاس دفاع و عدالت و آزادی و حکومت صالحه به پا می‌خیزند، آماج گلوله‌های دژخیمان و آدمکشان سیستم حکومتی طاغوتی قرار می‌گیرند.

ما با درود فراوان به روان شهدای راه آزادی و تأئید راه مجاهدین حقیقی ملّت ایران با همۀ شما اعلام همبستگی می‌کنیم. و به دلیل وظیفۀ خاصی که از نظر درمان دردمندان به عهدۀ ماست و نیز ملزم هستیم که حتی در زیر باران گلوله دست از کار مقدّس پزشکی نکشیم، به ناچار از شرکت مستقیم در اعتصابات بر حق شما معذوریم. لیکن وظیفه‌ی خود دانسته در تمام دقایق روز برای درمان «رایگان» کلیه مجروحین و مصدومین حوادث اخیر آماده بوده و از فکر تشکیل صندوق کمک مادی که توسط زعیم عالیقدر امام «خمینی» تأکید شده است جهت یاری به خواهران و برادران که در طی اعتصابات اخیر صدمه دیده‌اند، حمایت نموده، آماده کمک مادی نیز می‌باشیم.

  ما نیز چون شما خواهان پایان حکومت خودکامۀ جبار نظامی ‌و پایان کشتار برادران و خواهران و آزادی کامل زندانیان سیاسی، محاکمه‌ کلیه کسانی که در 25 سال اخیر در این سیستم فاسد به چپاول اموال عمومی ‌دست زده‌اند و نیز «برقراری حکومت اسلامی‌« هستیم.    

        جامعۀ پزشکان بابل

 




منبع: انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان مازندران، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1397، ج 10، ص 189 و 190.


 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.