اعلامیه‌ای در افشای ماهیت حکومت پهلوی و دفاع از امام خمینی(ره) در سال 1346


07 ارديبهشت 1400


از: 303                                                        تاریخ: 25 / 03 / 1346

به: 316                                                                شماره: 171

 

موضوع: انتشار اعلامیه به نفع آیت‌الله خمینی

  پاکت ضمیمه محتوای اعلامیه ماشینی است که توسط شخص ناشناسی به آدرس آقای علم وزیر دربار شاهنشاهی ارسال گردیده در این اعلامیه به مسئولین امور مملکت و همچنین نشریات و جراید کشور شدیداً حمله شده و آن‌ها را عوامل یهود و نصارا و دشمن اسلام و قرآن قلمداد کرده‌اند در خاتمه اعلامیه از آیت‌الله خمینی دفاع نموده و خاطر نشان ساخته که به مرجع تقلید شیعیان جهان تهمت‌های ناروا وارد می‌سازند.

 

نظریه: به نظر می‌رسد تهیه کنندگان این اعلامیه روحانیون مخالف و طرفداران آیت‌الله خمینی باشند که از شکست اعراب و به خصوص رئیس جمهور مصر و پیروزی اسرائیل سخت ناراحت و عصبانی هستند.

بررسی و نسبت به کشف تهیه کنندگان اعلامیه اقدام شود.

در بولتن درج گردد.

آقای ازغندی – آقای صالحی اقدام فرمایند-27 / 3

*****

اعوذ بالله من النار و من شرالکفار و من غضب الجبار، العزه لله الواحد القهار و لرسوله. (ان ربکم لبالمرصاد)

ان لم یکن لکم دین و کنتم لاتخافون یوم القیامه فکونوا احرارا فی دنیاکم (ان جهنم کانت مرصادا – للطاقین[للطاغین] مآبا)

 

گفت با لشکر کفار حسین بن علی               یاور دین خداوند توانا باشید

گر شما را به جهان دینی و آئینی نیست     لااقل مردم آزاده به دنیا باشید

 

  فرق بین انسان و حیوان اینست که انسان دارای عقل و اراده و شخصیت انسانی بوده و آزاد هم آفریده شده ولی حیوان بدون عقل و اراده و ذلیل و زیردست دیگران خلق شده است. حیف است که بشر پر ادعا عقل و اراده خود را از دست داده و غلام و برده و جان نثار دیگری گردد اگر اینجور شد دیگر از حیوان هم پست‌تر و زبون‌تر و فرومایه‌تر خواهد بود. (صم بکم عمی فهم لایعقلون، اولئک کالانعام بل هم اضل)

امروزه مردم دنیا باندازه‌ای روشنند که دیگر زیر بار هر ننگ و عار و دغلکاری و حرف‌های فریبنده نمی‌روند اگر خفقان و زور و سرنیزه قلدران نبود احدی گول حرف‌های یاوه و هر مزخرفاتی را نمی‌خورد و به فریبکاران و نوکران اجانب اجازه نمی‌دادند اینقدر اهانت به مقدسات دین بنمایند. با اظهار مسلمانی دروغی و ادعاهای پوچ و صریحاً جنگ با اسلام و قرآن و روحانیت شیعه و در خفا نوکری و بردگی گبر و یهود، نصارای بی دین نمودن نشانه از دست دادن عقل و اراده برای چند روز ریاست و یا چند دینار مال پست دنیا و زبونتر از حیوان شدن است که اکثر روزنامه نگاران و اولیاء امور کشور شش هزار ساله از این تیپ مردم می‌باشند. نه ترس از خدا دارند و نه فکر مرگ و سختی روز قیامت هستند. به قدری جاه و مال (و) بیشعوری در بشر پیدا شود که همه چیز را برای رضای اربابان بی دین فراموش کرده و در مقابل با بی‌شرمی و وقاحت دم از ترقی و تمدن بزند. اگر ترقی و تمدن و انقلاب یعنی جنگ با خدا و دین مقدس و قرآن و روحانیت و برپا داشتن محافل رقص و قمار و دانس و تعویض زنان با یکدیگر و مسلط نمودن اشرار و اوباش بر مردم مسلمان و وضع قوانین ضد دین و انسانیت و هر گونه بی‌غیرتی‌های دیگر استف زهی بدبختی و سیه روزی بر این ملت بیچاره که دولتیان و روزنامه نگاران کشورش از این قبیل مردم باشند و این تمدن و ترقی باشد. تاریخ در دنیا همیشه برای عبرت نوشته می‌شود تا آیندگان از گذشتگان پند گرفته و مکافات اعمال زشت و ظلم و ستم را بدانند و بفهمند که دنیا دار مکافاتهم هست و هر چقدر ظالم و ستمگر قوی باشد باز روزی خواهد رسید که دست مکافات زندگانی او و اهلش را به باد فنا خواهد داد (سرنوشت ضحاک – معاویه – یزید – منصور دوانقی – هارون – فراعنه و سایر قلدران بی دین) هر یک باب عبرتی باشد ولی افسوس خواب غفلت مانع و ده وجب جاه و مقام و پول نمی‌گذارد درست فکر کرده به یاد روز مبادا باشند و اگر معتقد به خدا و روز قیامت باشند خود را اصلاح کنند. به حالت خفقان و دیکتاتوری همه چیز مردم مسلمان به یغما رفته نه دین و ایمانی مانده و نه مال و ثروتی برای مردم باقیمانده که بتوانند با خیال راحت به فکر سرنوشت خود بوده و دست اینگونه ظالمین و غاصبین را از سر خود کوتاه نمایند و جلوی استعمار و دخالت اجانب را سد نمایند.

 مگر یزید بن معاویه ملعون غیر از رویه شماها را داشت در قلب حقایق و افترا و تهمت استاد شما بود نور چشم پیغمبر خدا و فرزند علی مرتضی و فاطمه زهرا را خارجی معرفی کرده و با زور و خفقان، احکام دین را وارونه به مردم وسیله خطباء متملق تبلیغ می‌کرد. عبرت بگیرید، نتیجه عاید کی شد، از یزید و همفکرانش جز لعن و نفرین چیزی باقی نماند ولی از حضرت سیدالشهداء علیه السلام این همه افتخارات مانده که دوست و دشمن را به تعجب آورده است آیا این همه اهانت به قرآن و دین و روحانیت و وضع قوانین ضد دین و مخالف نص صریح قرآن در این چند ساله اخیر شما را کافی نبود که خود را رسوای عام و خاص قرار دادید و لعن و نفرین ابدی مردم مسلمان و خدا و ملائکه بدرقه شماها است – مجدداً قلم شکسته خود را برای رضای اربابان بی دین و دشمنان دین و انسانیت به جولان در آورده و هر گونه تهمت و افترا که در خور شما است به مقام شامخ روحانیت به خصوص به حضرت آیت‌الله العظمی آقای خمینی ادام الله ظله العالی مرجع تقلید شیعیان جهان وارد کرده و بی‌شرمانه نسبت‌های ناروا می‌دهید – چرا از مکافات غافلید – چرا این قدر پست و فرومایه‌اید – حضرت حسین (ع) فرمودندک اگر دین ندارید لااقل مردم آزاده باشید، تاریخ شهریور 20 را به یاد آورید.

 





 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.