حزب ایران نوین محل تبانی و تباهی


23 شهريور 1401


به: 321                                                                            شماره: 21889 / 20 ه‍ 21

از: 20 ه‍ 21                                                                                تاریخ: 11 / 6 / 1350

 

موضوع: حزب ایران نوین

وضع حزب ایران نوین واقعاً تأسف‌آور شده و غیرقابل تحمل مى‌باشد. براى افراد مستعد و با شخصیت حزب به صورت یک سلاخ‌خانه در آمده ‌است. علناً در تمام زمینه‌ها فامیل‌بازى مى‌شود و محلى براى افراد روشنفکر و معتقد وجود ندارد. ارزش معنوى و مهارت و استعداد افراد در این تشکیلات مورد نظر نیست. هر کسى در آنجا به فکر خود و فامیل و حتى نوکر و کلفت‌هاى خود مى‌باشد. چنان که از فامیل مهندس معینى قائم‌مقام دبیرکل بیش از پنج نفر در حزب حقوق مى‌گیرند و از فامیل منوچهر کلالى دبیر و سناتور بلورى چندین نفر حقوق‌بر حزب هستند. در حزب گفته مى‌شود که تمام هزینه‌هاى دکوراسیون خانه دبیرکل و هزینه سفرهاى وى به خارج از کشور از محل بودجه حزب تأمین شده و بدرخانى مسئول تدارکات حزب مأمور این کار است.

کیهانیان عضو دبیرخانه حزب در یک صحبت خصوصى اظهار مى‌داشت که: اصغر دانشمند منشى دبیرکل یک اغذیه‌فروش بود و زن زیبایى دارد که خوب آواز مى‌خواند و مى‌رقصد و در جلساتى که معینى و کلالى و فضل‌الله معتمدى داشتند مى‌رقصیده و آواز مى‌خوانده است و هم اکنون نیز منوچهر کلالى گاه و بیگاه به خانه وى مى‌رود و با زن دانشمند ارتباط دارد.

نظریه سه‌شنبه: شنبه فردى مورد اطمینان است و به گفته‌هاى وى مى‌توان اطمینان کرده و هرگونه تحقیق بایستى با رعایت حفاظت کامل انجام شود.

نظریه چهارشنبه: نظریه شنبه تأیید می‌گردد.

منوچهر کلالی 32631







 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.