استفاده از نفوذ سیاسی، رشوه و فساد اخلاقی در انتخاب نماینده مجلس شورای ملی


22 مهر 1401


به: 322                                                                               تاریخ: 31 / 2 / 46

از: 20 / 7 / م                                                              شماره: 848 / 20 / 7 / م

 

موضوع: اظهارات علی‌اکبر صفی‌پور نماینده مجلس شورا

روز پنجشنبه 21 / 2 / 46 صفی‌پور نماینده نهاوند و مدیر مجله امید ایران ضمن یک مذاکره خصوصی با حضور مهندس معینی زند نماینده رزن راجع به انتخابات می‌گفت: در انتخابات آینده آنچه که مسلم است حزب ایران نوین و آقایان هویدا و خسروانی و مهندس روحانی مؤثر هستند و در حزب مردم هم آقایان علم و پرفسور عدل اثر دارند. صفی‌پور ضمن انتقاد از عملیات مهندس ناصر بهبودی اضافه نمود که: عده‌ای بی‌اطلاع خیال می‌کنند بهبودی هم داخل آدم‌هاست و پول‌هایی به او داده‌اند آنچه که فعلاً می‌دانم از چند جا پول‌های هنگفتی گرفته و از جمله از مروتی کارخانه‌دار که می‌خواهد از نهاوند وکیل شود مبلغ پنج‌هزار تومان چک گرفته و شماره چک نزد اینجانب است و علاوه بر آن کثافت‌کاری‌های دیگری نیز نموده و اغلب روز و شب خانم‌های عضو حزب مردم را به‌ عنوان این که آن‌ها را وکیل می‌کند فریب داده و برای تفریح و عیاشی با خود به مکان‌هایی برده است و همه می‌دانند که وی با خانم ... و خانم .... زن سابق .... و خانم دکتر... و چند نفر دیگر که اسامی آن‌ها را الان به خاطر ندارم ارتباط خصوصی دارد.

ضمناً روز مزبور محسن موقر نماینده مجلس و عبدالکریم عموئی عضو حزب مردم نیز جریان پول گرفتن مهندس بهبودی را از مروتی و کمال موسوی و ملک منصور باشتی تأیید کردند و عموئی اضافه کرد: در اوایل خیابان شهرآرا نزدیک دریان‌نو ناصر بهبودی مشغول ساختن ساختمانی است که تاکنون سه میلیون تومان خرج آن کرده و تا ساختمان را تمام کند چند میلیون تومان دیگر نیز خرج دارد و باید رسیدگی شود که این پول‌ها را از کجا آورده است. موقر و عموئی همچنین روابط بهبودی را با بانوان مذکور تأیید کردند. عموئی می‌گفت: از وقتی که مدرسی عضو هیئت مدیره بانک رهنی شده، بهبودی با او تبانی کرده و بیشتر پول‌های بانک رهنی را که باید به اشخاص مستحق و موجه بدهند بالعکس به یک عده زن‌های ناباب و افراد حق و حساب بده داده‌اند و بهنیا چون بی‌عرضه و نالایق است کلیه کارها را مدرسی قبضه نموده است و این عملیات در خارج انعکاس بدی پیدا کرده است.

نظریه 20 / 7 / م : با توجه به انتقاداتی که از طرف سرتیپ حکیمیان، صفی‌پور و موقر نمایندگان مجلس علیه مهندس ناصر بهبودی عنوان می‌شود بایستی موضوع در خور بررسی قرار گیرد و معلوم شود که آیا واقعاً اظهارات نامبردگان صحت دارد و یا آن که برای خراب کردن بهبودی این مطالب و آن هم در این روزها که انتخابات آینده نزدیک است بیان می‌شود.

بهره‌برداری گردید در پرونده دولت به کلاسه 225012 بایگانی شود.





 
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است.